KAMPANIA SPOŁECZNA Podróże kontra telewizor

W 2011 r. współorganizowałam kampanię społeczną pod hasłem „Podróże kontra telewizor”. Była to inicjatywa ustawodawcza z przymrużeniem oka na Sejm Dzieci i Młodzieży. W ramach inicjatywy zbierane były kolorowe odciski dłoni, jako znaki poparcia dla nowych praw: 1. Prawa dziecka do soboty bez telewizora i 2. Prawa dziecka do podróżowania z rodzicami w weekendy. Celem kilkumiesięcznej kampanii było zwrócenie uwagi na jakość więzi i bliskości w rodzinie.

 

Kampania społeczna zorganizowana przez portal ZnaneNieznane.pl uzyskała honorowy patronat Rzecznika Praw Dziecka. Poparli ją również aktorzy, celebryci, podróżnicy i dziennikarze telewizyjni, m.in.: Henryka Krzywonos, Edyta Jungowska, Laura Łącz, Katarzyna Pakosińska, Joanna Orleańska, Jacek Borkowski, Wojciech Majchrzak, Anna Świątczak, Ewa Szabatin, Marek Kamiński, Beata Tadla, Rafał Poniatowski i Grzegorz Miecugow.

 

 

Kampanię rozpoczął happening w Świdnicy, gdzie na 30 metrowym płótnie swoje dłonie odcisnęło – w geście poparcia – 12 tysięcy osób, pobijając przy okazji rekord „najdłuższej inicjatywy społecznościowej”.
Następnie promocja wydarzenia przeniosła się do Ogrodów Królewskich w Warszawie, gdzie poparło ją 30 tysięcy osób. Finał miał miejsce 1 czerwca w Dniu Dziecka, kiedy zebrane podpisy złożono w sejmie.

W trakcie prowadzenia kampanii pełniłam rolę rzecznika prasowego i byłam odpowiedzialna za przygotowanie treści oraz kontakt z mediami, co zaowocowało m.in. 100 publikacjami w mediach elektronicznych, wzmianką w Wiadomościach TVP, materiałem radiowym w Radiu ZET.

Akcja zwróciła uwagę mediów i uświadomiła wielu rodzicom, jak cenny jest czas spędzony z dziećmi.

 

 

W 2012 r. „Podróże kontra telewizor” otrzymały nominację do najbardziej prestiżowej nagrody podróżniczej TRAVELERY 2011 w plebiscycie National Geographic w kategorii: społeczna inicjatywa roku. Nominacje w tej kategorii otrzymują akcje społeczne, promujące szacunek do dziedzictwa kulturowego, świadomość ekologiczną oraz ideę odpowiedzialnego podróżowania. Kampania zwyciężyła w plebiscycie i została nagrodzona statuetką TRAVELERA.


 


INNE REALIZACJE

Może Ci się spodobać:

SKY-ROCKET.PL MARKETING, BRANDING, PR, KOMUNIKACJA, ORGANIZACJA WYDARZEŃ FIRMOWYCH
Projekt oraz realizacja GrafCenter Agencja Interaktywna SkyRocket