6 lat temu

3 podcasty,
których słucham i które polecam

Jeszcze rok temu podchodziłam do podcastów z dystansem. Dziś są stałym elementem mojego życia i sposobem na zdobywanie wiedzy. Czym jest podcast? Dlaczego warto słuchać podcastów? Jakie podcasty polecam i co robię w trakcie ich słuchania? Zapraszam!

 

Podcast to taka audycja radiowa, nagranie audio umieszczone w Internecie, którego posłuchać można bezpośrednio na stronie autora, poprzez program do odtwarzania plików dźwięków (np. iTunes), albo poprzez aplikację (np. Podcast Addict).

Podcast przybiera formę od kilku- do nawet kilkudziesięciominutowej wypowiedzi na konkretny temat, albo wywiadu, czy luźnej rozmowy z gościem zaproszonym do audycji.

Czym w takim razie podcast różni się od audycji radiowej? To proste! Radio nadaje na żywo, a podcastu można posłuchać w dowolnym i wygodnym dla siebie momencie. Wystarczy wejść na stronę ulubionego twórcy i odpalić nagranie.

Czego możesz w ten sposób posłuchać i dlaczego miałbyś poświęcać na to swój czas? Opowiem Ci o tym na moim przykładzie.

 

Dlaczego warto słuchać podcastów?

Podcasty traktuję jako pigułkę wiedzy i zastrzyk dla rozwoju osobistego. Dawki ustalam sobie sama i są one zależne od ilości czasu, którym dysponuję w danym momencie. Niekiedy przesłucham sobie jedną audycję, innym razem uda mi się przyswoić dwie. Więcej raczej ciężko mi znieść na raz ☺

Z racji tego, że jestem bardziej wzrokowcem niż słuchowcem, w trakcie podcastu zdarza mi się robić notatki, aby to, co dla mnie najistotniejsze w audycji, lepiej przyswoić i bym mogła do tego wrócić w przyszłości.

Nagrania audio możesz wysłuchać w dowolnym miejscu: w trakcie urlopu odpoczywając na leżaku, w drodze do pracy, podczas biegania, w podróży, w trakcie prasowania (to akurat przykład z autopsji i wiedz, że obecnie godzina prasowania ma dla mnie wymiar edukacyjny ;)).

Szczególnie ciekawe są podcasty z gośćmi, przybierające formę rozmowy. Z takich audycji można wyciągnąć wiele merytorycznej i życiowej wiedzy oraz praktycznych wskazówek. Historie innych osób to także lekcje, którymi można się inspirować.

To, co jeszcze stanowi w moim odczuciu siłę podcastów, to wygoda, polegająca na tym, że włączam tylko „play” i już chłonę wiedzę. Dla osoby, która przez większość dnia patrzy w ekran komputera, czyta książki i magazyny branżowe, forma słuchania jest pewnego rodzaju odskocznią, lecz nadal efektywną i pobudzającą szare komórki.

 

Dlaczego podcasterzy tworzą podcasty?

Podcasty, przynajmniej te, których słucham i które rekomenduję, są darmowe. Może nurtuje Cię, dlaczego ktoś zadaje sobie tyle trudu (tworzy koncepcję nagrania, zaprasza gościa, musi posiadać odpowiedni sprzęt do nagrywania, poświęcić czas na cały projekt, odpowiednio zmontować dźwięk, czasem dodatkowo zrobić transkrypcję…), aby dać innym wartościowe nagranie za free.

Wyjaśniam!

Podobnie jak artykuły na blogu, filmy dodawane na kanale na YouTube, czy posty w mediach społecznościowych – podcasty stanowią content kreujący wizerunek danej osoby/autora podcastów i wzmacniający relację z jego odbiorcami. Im więcej zaangażowania i dobrych treści ze strony nadawcy, tym większa sympatia i przywiązanie ze strony odbiorców. 

 

Jakie podcasty polecam?

Nie będzie ich 47, 20 ani nawet 11, bo zwyczajnie nie dysponuję niebotyczną ilością czasu, ani ubraniami do prasowania na wysokość siedmiu pięter ☺

Mam dla Ciebie 3 podcasty, których rzeczywiście i regularnie słucham. W każdym z nich znalazłam coś interesującego z pogranicza marketingu, biznesu i rozwoju osobistego. W każdym odpowiada mi głos prowadzącego oraz dynamika audycji.

 

Mała Wielka Firma – autor podcastu Marek Jankowski zaprasza do swoich audycji przedsiębiorców i praktyków biznesu z różnych dziedzin, którzy mają coś do powiedzenia na temat prowadzenia firmy, marketingu, sprzedaży, czy produktywności. Dzięki celnie zadawanym i wnikliwym pytaniom gospodarz wyciąga ze swoich rozmówców wiedzę merytoryczną, inspirujące historie i pomysły do wykorzystania w biznesie. Obdarowuje też swoich słuchaczy prezentami w formie ebooków, czy innych materiałów autorstwa swoich gości.

Przykładowe podcasty Mała Wielka Firma:

  • Silna marka online
  • Finanse w małej firmie
  • Minimalizm w życiu i biznesie

 

 

CHARYZMAtyczny – podcast Dawida Straszaka, badacza charyzmy. Na swojej stronie pisze, że rozwijanie charyzmy „pozwala poprawić swoją efektywność w biznesie w wielu obszarach pracy oraz pomaga liderom w stawaniu się charyzmatycznym przywódcą”. Dawid przeprowadza interesujące rozmowy z gośćmi, których umiejętności i wiedza są pomostem w rozwijaniu charyzmy.

Przykładowe podcasty CHARYZMAtyczny:

  • Jak bronić się przed manipulacją?
  • O pracy nad głosem
  • Jak uczyć się języków obcych, nawet jeżeli jesteś miękką bułą?

 

 

Marketing MasterClass – podcasty Magdaleny Pawłowskiej, ekspertki od online marketingu. W odcinkach dzieli się wartościową wiedzą m.in. na temat kursów online, webinariów, email marketingu. Zaprasza również gości ze świata marketingu, sprzedaży, szeroko pojętego biznesu.

Przykładowe podcasty Marketing MasterClass:

  • Jak pozyskać 500 rejestracji na webinar, gdy dopiero zaczynasz?
  • Reklama i komunikacja na Facebooku
  • Kiedy „profesjonalizm” blokuje Twój rozwój?

 

Czy słuchasz jakiś podcastów, czy też jest to dla Ciebie nowy temat? Daj znać w komentarzu. Chętnie poznam też Twoje rekomendacje, jeśli masz swoich ulubieńców!

Jeśli szukasz inspiracji i marketingowych wskazówek zapraszam Cię na mojego fanpage’a

Kategorie: emedia, marka, rozwój




Może Ci się spodobać:

SKY-ROCKET.PL MARKETING, BRANDING, PR, KOMUNIKACJA, ORGANIZACJA WYDARZEŃ FIRMOWYCH
Projekt oraz realizacja GrafCenter Agencja Interaktywna SkyRocket