4 lata temu

Mini, za to spoko strategia
na Twoje social media 2020

Tworzenie postów w mediach społecznościowych nie zawsze idzie gładko. Potrzebna jest strategia, pomysły na odpowiednie treści, uwolnienie głowy od oceniania tego, co wymyśliliśmy. Przybywam z pomocą! Zapoznaj się z tą mini strategią na social media. Jest prosta, jasna i oczywiście sama się nie wdroży. Dlatego przygotowałam wskazówki, z którymi będzie Ci łatwiej ogarnąć zagadnienie content marketingu w swoich mediach społecznościowych. 

Nowy Rok, nowy miesiąc, nowe wyzwanie pod tytułem „posty do mediów społecznościowych”. Masz trudność z generowaniem treści? Czujesz przed tym wewnętrzny opór? Nie masz pewności co do zdjęć, grafik i całego przekazu swojej marki?

Najpierw usystematyzuj swoją komunikację w mediach społecznościowych.
Pomyśl o tym, jakie cele wizerunkowe i sprzedażowe chcesz osiągnąć. Wypisz je sobie w kilku punktach: 1, 2, 3. Masz to?

pomysły na posty

Trzy kategorie kategorie Twoich treści

A teraz wypisz sobie 3 kategorie swoich treści:

  1. EDUKUJĄCE
  2. ANGAŻUJĄCE
  3. SPRZEDAŻOWE

i do każdej kategorii wymień od 3 do 5 przykładów ze swojego podwórka.

Zastanów się, czego inni mogą się od Ciebie uczyć, co chcą wiedzieć, czym możesz się z nimi podzielić. To posty EDUKUJĄCE. Dzięki tym postom będziesz postrzegany jako ekspert w branży.

Przemyśl, co zaangażuje Twoją społeczność, poruszy obserwatorów Twojej marki, wywoła w nich emocje, zachęci do dyskusji. To posty ANGAŻUJĄCE. Wpływają na budowanie pozytywnych relacji. Sprawiają, że jako marka prowadzisz dialog z odbiorcami poprzez chociażby odpowiadanie na komentarze.

Pamiętaj o treściach SPRZEDAŻOWYCH. Te nie zawsze muszą być nachalne, nieatrakcyjne i za bardzo „wprost”. Możesz opakować je w bardziej strawną formę, przemycić między wierszami, a nawet sprzedawać postami z dwóch poprzednich kategorii.

Komunikacja dopasowana do kanałów 

Oto Twoje pomysły na posty do social media, zgodne z celami wizerunkowymi i sprzedażowymi. Teraz trzeba to ubrać w jakąś formę, najlepiej spójną z całą komunikacją Twojej marki i dopasowaną do kanałów, w których zamierzasz dane treści opublikować.

Nie zapominaj, że każda platforma ma swoje rozmiary grafik (na Facebooku to 940 px na 788 px, a na Instagramie już 1080 px na 1080 px). Same platformy różnią się od siebie i publikowanie wszędzie tych samych treści nie zawsze może mieć sens, a czasem może wręcz działać na Twoją niekorzyść. Warto zrozumieć każdy kanał, z którego korzystamy i nie traktować naszej komunikacji w kategorii „wrzucenia posta”. 

Mini strategia do wdrożenia od zaraz

Oto moja mini strategia, która sprowadza się do prostego ćwiczenia. W efekcie przygotowujesz od 9 do 15 postów na cały miesiąc. Takie ćwiczenie należy sobie powtarzać co 30 dni. Nie zapominaj o analizie i wprowadzaniu poprawek, jeśli są konieczne. To oznacza, że sprawdzasz, co zadziałało w poprzednim miesiącu i planujesz kolejne posty w 3 podanych kategoriach: treści edukujące, angażujące oraz sprzedażowe.

Nie szukasz dziury w całym. Nie główkujesz, czy to się nadaje, albo czy komuś się spodoba. Planujesz i publikujesz. Masz gwarancję, że to treści zgodne z tym, co masz do powiedzenia, na czym się znasz, jaki jesteś, co sprzedajesz.

Dodatkowo na Facebooku pomocna będzie funkcja „Narzędzie do publikowania”, a na Instagramie np. aplikacja Planoly. To pozwoli Ci zautomatyzować działania i zaplanować wszystkie posty z góry. Wiem, że dla wielu osób problemem jest samo znalezienie czasu na „siadanie do robienia postów”. Dlatego proponuję tworzyć swoje treści do mediów społecznościowych hurtowo, grupowo, „paczkami”, w miarę możliwości oczywiście. Resztę zrobi już czas. Nie oszukujmy się… musi go trochę upłynąć, nim te działania zaczną przynosić profity, zarówno finansowe, jak i wizerunkowe.

I mogłabym za Ciebie trzymać kciuki, ale to nie spowoduje, że będziesz budować swój marketing treści na Facebooku, Instagramie, Linkedin, czy gdziekolwiek indziej. Trzeba wykonać pracę, wytężyć umysł, poświęcić czas na stworzenie postów. To, co mogę, to obietnica, że ten wysiłek w końcu się opłaci. 

Kategorie: content marketing, komunikacja, marka, social media



Może Ci się spodobać:

SKY-ROCKET.PL MARKETING, BRANDING, PR, KOMUNIKACJA, ORGANIZACJA WYDARZEŃ FIRMOWYCH
Projekt oraz realizacja GrafCenter Agencja Interaktywna SkyRocket