Cytując słowa Jasona Hartmana „Twoja osobista marka to obietnica dla Twoich klientów… obietnica jakości, spójności, kompetencji i niezawodności.” Dla mnie to jedna z lepszych definicji. Wizerunek marki niektórym osobom kojarzy się z czymś zewnętrznym: z językiem, jakim ktoś się posługuje, manierami, ubiorem, stylem bycia. I słuszne, tyle, że to, co jest sednem marki osobistej wiąże się przede wszystkim z czynnikami wewnętrznymi, takimi jak wartości, którymi osoba kieruje się w życiu, jej cechami, przekonaniami, jej osobowością i talentami. Równie ważne jest też to, co dany człowiek oferuje w swoim miejscu pracy, swoim klientom, partnerom biznesowym – jakie wartości proponuje. Identyfikacja tych czynników to pierwszy krok do kreowania tożsamości marki, a dalej jej strategii działania i komunikacji. Wszystko to sprawia, że budujemy brand świadomie, w określonym kierunku, mając kontrolę nad tym, co robimy.
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że marka osobista jest dla każdego. Niezależnie od tego, czy jest się przedsiębiorcą, osobą prowadzącą własną firmę, profesjonalistą, jak dentysta, agent nieruchomości, polityk, albo freelancerem – marka osobista powinna być zdefiniowana. Dotyczy to także osób reprezentatywnych w firmie lub instytucji. O świadomym kreowaniu wizerunku powinni pomyśleć również studenci, osoby wypalone zawodowo, myślące o zmianie pracy, osoby marzące o awansie. Personal branding jest dla wszystkich, których wizerunek nierozerwalnie łączy się z dochodem.
Kreowanie marki osobistej i budowanie jej tożsamości przynosi wiele korzyści, nie tylko w kwestii życia zawodowego, ale i prywatnego.Prezentując światu wartości, z którymi się identyfikujesz i swoje pasje, które pielęgnujesz, budujesz więź z odbiorcami. Dzielisz się z nimi kawałkiem swojego świata. Autentyczna pasja, misja, którą realizujesz, wyznawane wartości
– wszystko to buduje zaufanie.
Spójność w swojej strategii i lojalność wobec wyznawanych wartości, profesjonalizm w świecie online i offline, podnoszenie własnych kompetencji, troska o jakość swoich usług, zabieranie głosu w odpowiedni sposób i w określonych sytuacjach, merytoryczność, takt. Wytrwałość w ww. kwestiach przeradza się w wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
Wyrazista i wysokiej jakości marka osobista zaczyna się odznaczać na tle swojej konkurencji. W sferze zawodowej oznacza to ograniczenie ryzyka bezrobocia lub utraty pracy.
W kwestii biznesu wiąże się z silną pozycją na rynku, możliwością bycia liderem w swojej kategorii, branży, dziedzinie. Rozpoznawalność i jakość prowadzą do konkurencyjności. Proste.
Kreowanie marki osobistej w sposób konsekwentny, dbanie o jej wizerunek, wierność wyznawanym wartościom to droga do osobistej satysfakcji. Satysfakcja wynika z faktu, że to, co robisz, przynosi zamierzone efekty – rozpoznawalność, ciekawsze zlecenia, możliwość wyboru odnośnie klientów, wyższe stawki.
Budując świadomie markę o dobrej reputacji, twoje oddziaływanie na otoczenie będzie coraz silniejsze i trudne do zlekceważenia.
Autorytety zasługują na szacunek. W związku z rozwojem swojego biznesu i kariery, osiąganymi sukcesami, w otoczeniu zaczną pojawiać się nowe osoby, propozycje projektów, współprace do rozważenia. Silna marka to przepustka do nowych szans. Zgadzasz się?
O tym, czym jest personal branding, czy budowanie marki osobistej ma sens, jak się za to zabrać – opowiem 21 marca na spotkaniu organizowanym w ramach MAPY PROJEKTÓW 20+ 30 + 40+.
W programie:
Ja sp. z o.o., czyli marka XXI wieku
Jak budować wiarygodność swojej marki?
Czym cechuje się marka wyrazista i warta zainteresowania?
Ty – ekspert
Od świadomości marki do jej reputacji
Marka osobista online i offline
Twoja marka osobista – warsztat
Zapraszam w godzinach 16:00 – 18:00. Galeria Fotografii w Świdnicy, Rynek 44.
Kategorie: marka