Na początek uspokajam, że aplikacja w wersji płatnej wygląda identycznie i tak samo łatwo i przyjemnie tworzy się w niej projekty.
Dostajesz dodatkowe miejsce, w którym możesz budować swój key visual, czyli graficzny motyw przewodni swojej marki, na który składa się logo, palety kolorów dla Twojej marki oraz czcionki.
Masz do dyspozycji nielimitowaną liczbę folderów na projekty. W opcji za free możesz utworzyć tylko dwa foldery.
W wersji bezpłatnej dysponujesz 1 GB do przechowywania zdjęć i innych elementów. W Canvie for Work nie masz limitów.
Canva to super bank zdjęć, grafik i elementów. Jest ich około milion: płatnych i bezpłatnych. W opcji for Work dostajesz ekstra wyjątkowy dostęp do 400 000 darmowych zdjęć, ilustracji i szablonów.
Znasz taką sytuację: tworzysz projekt, wychodzi Ci super, po czym chcesz mieć ten sam projekt, tylko w innym formacie. W wersji za free musisz tworzyć go od początku na nowym formacie. W opcji płatnej korzystasz z funkcji magicznej zmiany zmiana rozmiaru. Canva automatycznie dopasuje Ci elementy pod inny format projektu. Osobiście wykorzystuję tę funkcję dość często. Poniżej przykład zmiany grafiki z wpisu na Facebooka na posta na Instagramie. 3 kliknięcia i gotowe!
Masz własną czcionkę, której nie ma w Canvie? Prześlij ją do programu. Oczywiście tylko w wersji płatnej.
Takie jak te, które oglądasz w cyklu #canvówka. Dzięki animacji Twoje projekty nabiorą zupełnie nowego wymiaru. Bez względu na to, czy chcesz wyróżnić się z tłumu w mediach społecznościowych czy przyciągnąć klientów dynamiczną prezentacją, najlepiej użyć animacji. Robi się je mega prosto. Cały projekt wykonujesz jak standardową statyczną grafikę, a potem za pomocą 2 kliknięć animujesz elementy. Na koniec eksportowanie projekt jako animowany plik GIF lub wideo MP4.
Canva for Work ułatwia pracę zespołową. Daje Ci wspólne miejsce dla wszystkich projektów. Umożliwia dzielenie się projektami. Dzięki temu oszczędzasz czas i zachowujesz spójność pomiędzy wszystkimi projektami, ponieważ korzystasz z gotowych szablonów i folderów dla zespołu i Waszej marki.
To Ty decydujesz, które projekty widzi zespół, a które pozostają w dalszym ciągu jako prywatne – widzisz jest tylko Ty.
Możesz tworzyć i pobierać obrazy z przezroczystym tłem. To arcyprzydatna funkcja, szczególnie dla takich elementów jak logo lub przycisk. Zdarzyła Ci się sytuacja w której masz fajny element, ale jest on na białym tle i kiedy wstawiasz go do projektu – przestaje to wyglądać estetycznie. Dzięki elementom na przezroczystym tle możesz tworzyć jednolity styl we wszystkich projektach bez względu na tło obrazu.
Jeśli w swojej pracy wykorzystujesz prezentacje – będziesz zachwycona/y! W opcji bezpłatnej możesz wykonać prezentację z 30 slajdami. Wersja Canva for Work nie narzuca limitów.
Uwielbiam tworzyć prezentacje w Canvie. Z przykrego obowiązku stało się to fajną zabawą! I tam między nami… nigdy nie lubiłam Power Pointa 🙂
Możesz również łatwo odnajdywać swoje projekty dzięki funkcji wyszukiwania. Zamiast przewijać wszystkie projekty w poszukiwaniu konkretnego, stworzonego kilka miesięcy temu, po prostu wyszukujesz go po nazwie.
I na koniec kilka pytań, które otrzymuję odnośnie płatnej wersji Canvy:
12,95$ za jednego członka zespołu miesięcznie lub 9,95$ przy opłacie za cały rok z góry. Dzięki temu oszczędzasz 23%.
Tak, wystawioną w Australii. Co miesiąc otrzymasz fakturę mailowo.
Tak. Możesz skorzystać z 30-dniowego okresu próbnego.
Chcesz aktywować serwis Canva for Work? Konieczne będzie wprowadzenie danych Twojej karty kredytowej. W każdej chwili możesz zrezygnować z okresu próbnego. Nie zostaną w związku z tym naliczone żadne opłaty.
Przeanalizuj sobie bonusy i zdecyduj, czy to, co aplikacja oferuje bezpłatnie jest dla Ciebie wystarczające, czy może po tym poście pragniesz korzystać z licznych dodatkowych opcji.
Jeśli masz więcej pytań o ten program lub chcesz pełniej wykorzystywać jego możliwości, skontaktuj się ze mną. Umów na konsultacje indywidualne, grupowe lub weź udział w moich warsztatach Misja Canva i komunikacja marki na Facebooku.
Na koniec pytanie: z jakiej wersji Canvy korzystasz dzisiaj?
Bądź na bieżąco. Zajrzyj do mnie na Facebooka!
Kategorie: content marketing, social media