Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. Niby oczywiste. Wejdź zatem na swój fanpage z poziomu komputera stacjonarnego lub laptopa, a następnie przy użyciu telefonu komórkowego. Jak prezentuje się Twoje zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle (mam nadzieję, że w ogóle je ustawiłeś!)?
No cóż, musisz wiedzieć, że fanpage odzwierciedla Twoją markę. Odwiedzające go osoby to Twoi potencjalni klienci. Brak profesjonalizmu na poziomie profilu firmy może im sugerować brak profesjonalizmu w innych obszarach działalności. Niestety tak to działa. Postaraj się zatem nie zepsuć pierwszego wrażenia przez źle dobrane grafiki.
Poniżej zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle dopasowane dopasowane do wielkości ekranu w laptopie i ekranu smartfona.
Fanpage na laptopie:
Fanpage na smartfonie:
Wyobraź sobie, że wchodzisz na nieznany Ci dotąd fanpage i chcesz dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Wchodzisz w zakładkę „Informację” a tam puściutko. Jak się poczujesz? Co sobie pomyślisz? Czy zdecydujesz się na polubienie tej strony? Czy taki profil wygląda wiarygodnie?
Dlatego mam do Ciebie prośbę – uzupełnij na swoim facebook’owym profilu tyle informacji, ile się da. Zobacz, które pola zostawiłeś puste i zastanów się, czy nie warto ich wypełnić ważnymi dla odbiorców danymi, takimi jak opis, lokalizacja, kontakt, strona internetowa… Jeśli prowadzisz lokalny biznes, np. restaurację, z pewnością pomocne dla Twoich klientów okażą się godziny otwarcia, czy menu. Dodaj je do swojego profilu.
A teraz bez zaglądania do swojego fanpage’a odpowiedz mi na pytanie: co znajduje się pod zdjęciem w tle? To… przycisk! Pomocny przycisk wzywający do akcji, podjęcia jakiegoś działania. Możesz go edytować w dowolnym momencie i zachęcić osoby na Twoim fanpage’u np. do:
Wejdź w interakcję z gościem swojego profilu.
Nazwa użytkownika jest istotna z punktu widzenia obecności i promowania marki na Facebooku. Po założeniu profilu firmowego został Ci przypisany oficjalny adres, który przyjął formę długiego bezsensownego linku. Wygląda on nieestetycznie, a zapamiętanie go niejednemu sprawiłoby problem. Na szczęście ten wpis eliminuje problemy, dlatego jeśli URL Twojej strony na Facebooku jest długi – skróć go! Zrobisz to w części „Informacje”. Pamiętaj tylko, żeby zrobić to z poziomu prywatnego profilu a sama opcja dostępna jest dopiero w momencie, kiedy profil firmowy zbierze minimum 25 fanów.
Czy wiesz, że długość postu ma znaczenie? Badania LikeAlyzer pokazują, że posty których długość waha się średnio od 40 do 100 znaków są bardziej angażujące. Spójrz na swoje posty krytycznym okiem. Pomyśl też, czy nie zdarzyło Ci się dodawać grafikę lub dzielić się linkiem bez dodania w poście treści („goła” grafika lub sam link)? Skąd odbiorca ma wiedzieć, czy to, czym się dzielisz jest pomocne, szokujące, irytujące… Jaka intecja stoi za tym wpisem? Dodaj treść, żebym wiedziała, jaki jest cel Twojego postu.
Jak widzisz, błędy na fanpage przybierają różne formy i nie są takie oczywiste, jakby się mogło wydawać.
Miksuj różne rodzaje treści. Twój post może przybrać formę:
Zobacz różne rodzaje postów na fanpage SkyRocket (przykład ze zdjęciem, grafiką, filmem, zrzutem ekranu):
Korzystaj z tego. Nie nudź swoich odbiorców monotonnymi postami. Baw się formatami. Błagam! Rób to szczególnie w czasach, gdy Facebook zmienia algorytmy i ciekawe, angażujące treści są w cenie. Jeśli tego nie zrozumiesz i nie zaczniesz świadomie stosować, Twój fanpage za chwile będzie stroną-widmem, na którą już nikt nie zagląda.
Facebook to kanał, dzięki któremu fani mogą kontaktować się ze swoimi ulubionymi markami. Jeśli umożliwiłeś im tę komunikację, postaraj się budować na jej bazie relacje. Odpowiadaj na wiadomości i komentarze, używaj reakcji (Lubię to!, Super, Ha ha, Wow, Przykro mi, Wrr). To nie tylko buduje interakcję, ale i zwiększa zasięg. Posty budzące reakcje odbierane są jako interesujące, zatem warto odpowiadać na aktywności, które inicjują nasi fani.
Twoi fani zaglądają na Twój profil firmowy a tam… echo! Ostatni post 7 tygodni temu. Uświadom sobie, że fanpage jest jak dział „aktualności” na Twojej stronie internetowej. Jeśli nie żyje, to dla klienta znak, że firma też funkcjonuje na pół gwizdka. A tego byś nie chciał, prawda? Podejdź do firmowego profilu jak do całej swojej działalności – strategicznie.
Planuj posty, szukaj tematów interesujących Twoich fanów, twórz treści na bieżąco. Niech dodawanie postów na Facebooku nie będzie przykrym lub stresującym obowiązkiem. Systematyczność w tworzeniu treści pomoże Ci w utrzymaniu częstszego kontaktu z fanami, zwiększaniu zaangażowania użytkowników i zacieśniania z nimi relacji.
Teraz czas na Twój ruch. Oceń swój fanpage. Sprawdź, co funkcjonuje na nim poprawnie, a gdzie jest miejsce na ulepszenia i działaj! Popraw błędy na fanpage. Jeśli masz pytania lub nie radzisz sobie z jakimś zagadnieniem, które tu omówiłam – daj znać, pomogę Ci! Razem odpicujemy Twoją stronę na Facebooku. Zapraszam Cię też na warsztaty Rakiety do Biznesu, na których nauczysz się, jak sprawnie i odważnie prezentować światu swój biznes oraz do polubienia mojego fanpage’a SkyRocket – bądź na bieżąco!
Kategorie: content marketing, komunikacja, marka, social media